Opis
Joseph Conrad wprowadza do swych utworów m.in. konwencję femme fatale, będącą literackim odpowiednikiem mizoginicznych poglądów epoki. Jednocześnie na sposób przedstawienia przez niego relacji między kobietami a mężczyznami miała także wpływ pełna sprzeczności postawa pisarza wobec świata i ludzkiej natury. Trwało w nim nieustanne napięcie między afirmacją a sceptycyzmem. Udziela się ono również bohaterom, utrudniając im wzajemne porozumienie. Światy kobiet i mężczyzn są odmienne, dalekie od siebie. Miłosne oczarowanie okazuje się być tylko złudzeniem. Uświadamia bohaterom dzielącą ich przepaść i pogłębia samotność.
Monika Malessa-Drohomirecka jest historykiem literatury, doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, członkiem Polskiego Towarzystwa Conradowskiego. Przez wiele lat związana współpracą z Nowymi Książkami i Toposem, publikowała również w Midraszu, Tygodniku Powszechnym, Ruchu Literackim, Zeszytach Filozoficznych i Yearbook of Conrad Studiem (Poland). Jest autorką wykładów literackich poświęconych twórczości Josepha Conrada oraz pisarzom I poł. XX wieku. Wiele lat sprawowała funkcję kustosza w Ośrodku Dokumentacji i Badania Twórczości Josepha Conrada na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wydała zbiór interpretacji wybranych utworów polskiej literatury XX wieku pt. W poszukiwaniu prawdy o człowieku.
Monika Malessa-Drohomirecka jest historykiem literatury, doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, członkiem Polskiego Towarzystwa Conradowskiego. Przez wiele lat związana współpracą z Nowymi Książkami i Toposem, publikowała również w Midraszu, Tygodniku Powszechnym, Ruchu Literackim, Zeszytach Filozoficznych i Yearbook of Conrad Studiem (Poland). Jest autorką wykładów literackich poświęconych twórczości Josepha Conrada oraz pisarzom I poł. XX wieku. Wiele lat sprawowała funkcję kustosza w Ośrodku Dokumentacji i Badania Twórczości Josepha Conrada na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wydała zbiór interpretacji wybranych utworów polskiej literatury XX wieku pt. W poszukiwaniu prawdy o człowieku.
Inne tego autora
Podobno irysy były ulubionymi kwiatami mistrzów ukiyo-e. W każdym razie widać je wyraźnie na drzeworycie Eishosai Choki z 1795 roku. Przedstawia on matkę i syna spacerujących po ogrodzie w majową noc. Chłopiec z przejęciem patrzy na taniec świetlików zataczających koła na nocnym niebie. Oliwkowe kimona stapiają się z rzędami irysów, a widza przyciąga rozświetlona czerń nocy. Tego drzeworytu akurat nie ma na wystawie w Muzeum Narodowym w Krakowie, lecz udostępniona na niej zwiedzającym część kole...
28,70 zł
39,00 zł
Oszczędzasz: 10,30 zł
Cena sugerowana przez wydawcę