Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieNauki humanistyczne
Koniec dziennikarstwa jakie znamy
-28%

Koniec dziennikarstwa jakie znamy

Jan Kreft

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor: Jan Kreft
Liczba stron: 198
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 17,6x25 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788323341987
Koniec dziennikarstwa jakie znamy
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,90
28,73
Oszczędzasz: 11,17

Opis

Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świecie agregator wiadomości z serwisów informacyjnych, jest uznawany za bardziej godny zaufania niż owe serwisy.
W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami cyfrowej rewolucji, nowego wspaniałego świata, w którym mówią tak liczni, a słuchanych jest tak niewielu to także konsekwencja ekspansji botów i nowych gatekeeperów.
Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych mediów informacyjnych kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe studium tej problematyki.
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.