Opis
Demokracja umiera twierdzi politolog Marek Migalski. W ćwierć wieku po ultraoptymistycznym Końcu historii Fukuyamy, Migalski stawia przeciwną, pesymistyczną tezę liberalna demokracja nie tylko nie opanowuje świata, ale jest w odwrocie. Przegrywa nawet w swych matecznikach Stanach Zjednoczonych i Europie, gdzie staje się pustym, pozbawionym treści rytuałem. Głos obywatela znaczy coraz mniej, liczą się wielkie pieniądze oraz odhumanizowana machina biurokratyczna. Koniec demokracji zawiera także angielskojęzyczną wersję tego ważnego eseju.
Inne tego autora
Każdy, kto chce zrozumieć współczesny świat, procesy polityczne, które nim rządzą, a także
samego siebie, swoje emocje i polityczne decyzje, powinien sięgnąć po tę książkę.
Marek Migalski, politolog, pisarz i były polityk, oraz Marek Kaczmarzyk, neurodydaktyk, biolog i memetyk, w fascynujący
sposób tłumaczą to, jak uprawianie polityki diametralnie zmieniło się pod wpływem odkryć nauk biologicznych ostatnich kilku dekad.
Autorzy w przystępny sposób pokazują, dlaczego jesteśmy grupolubni, jak rząd...
25,04 zł
36,90 zł
Oszczędzasz: 11,86 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Liberalna demokracja stoi w sprzeczności z naturą ludzką taką, jaką ujrzeliśmy dzięki rewolucji w naukach biologicznych ostatnich kilku dekad. Dokonania kognitywistyki, neurobiologii czy prymatologii ukazały nasz gatunek jako preferujący wartości i zachowania w znacznej mierze wrogie temu, czego wymagał ustrój, w którym obywatele Europy Zachodniej żyli po 1945, a Polacy po 1989 roku. Stąd kryzys liberalnej demokracji widoczny obecnie na całym świecie. Oto główna teza książki Marka Migalskiego.
A...
29,36 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 10,54 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
29,36 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 10,54 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Lektura obowiązkowa dla wszystkich interesujących się polityką!
Autorzy opisują eksperymenty psychologiczne (te najsłynniejsze, co nie znaczy najważniejsze, jak S. Milgrama czy P. Zimbardo, i te mniej słynne, ale za to bardzo istotne), a także wskazują, jak mogą one pomagać w lepszym rozumieniu procesów społecznych , naszych wyborów politycznych czy zachowań liderów partyjnych. Dzięki tej lekturze można lepiej pojąć w jaki sposób jesteśmy manipulowani przez speców od PR i marketingu, ale także j...
36,72 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 13,18 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
24,68 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 13,32 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
29,36 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 10,54 zł
Cena sugerowana przez wydawcę