Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieNauki humanistyczne
Kicz w języku i komunikacji
-18%

Kicz w języku i komunikacji

Praca zbiorowa

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Autor: Praca zbiorowa
Liczba stron: 418
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 16,5x23,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788380880320
Kicz w języku i komunikacji
Cena sugerowana przez wydawcę:
44,90
36,67
Oszczędzasz: 8,23

Opis

Prezentowany tom dotyczy trudnego do zdefiniowania, a zarazem coraz bardziej wszechobecnego zjawiska kiczu. Jeszcze w XIX wieku pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia, stało się też zjawiskiem ponadstylowym, a nawet - jednym z kanałów komunikowania, który ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy i zachowania. Autorzy reprezentujący różne dziedziny naukowe, omawiając zagadnienie kiczu w języku, literaturze, sztuce i mediach, zadają pytanie, co jest dzisiaj jego istotą. Kicz w tych refleksjach to nie tylko piękny efekt przesada, tandeta, proste przeżycia duchowe to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz także "terapia kompleksów" - indywidualnych i zbiorowych, niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia i znalezienia równowagi w rozrelatywizowanej rzeczywistości. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.