Opis
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:
- nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,
- zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,
- powitania i pożegnania,
- okazywanie empatii i zrozumienia,
- przerywanie rozmowy innym osobom,
- wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,
- unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,
- praca w grupie,
- zaproszenie drugiej osoby na randkę,
- zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,
- proszenie o pomoc,
- radzenie sobie z przeciwnościami.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:
- nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,
- zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,
- powitania i pożegnania,
- okazywanie empatii i zrozumienia,
- przerywanie rozmowy innym osobom,
- wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,
- unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,
- praca w grupie,
- zaproszenie drugiej osoby na randkę,
- zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,
- proszenie o pomoc,
- radzenie sobie z przeciwnościami.
Inne tego autora
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak:
rozmowy oraz komunikacja niewerbalna jak należy się witać i przedstawiać, inicjo...
53,16 zł
69,90 zł
Oszczędzasz: 16,74 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor wyposaża rodzicówi opiekunów w narzędzia, dzięki którym: - zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; - dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; - nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości. ...
18,26 zł
26,00 zł
Oszczędzasz: 7,74 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętnoś...
43,38 zł
49,50 zł
Oszczędzasz: 6,12 zł
Cena sugerowana przez wydawcę