Opis
Multimedialne gry i zabawy wspierające rozwój dzieci w wieku 5-7 lat.
Pakiet zawiera:
-
interaktywne gry przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej,
-
karty pracy do kopiowania zawierające ćwiczenia do pracy indywidualnej,
-
grę edukacyjną wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do gry na dywanie, do używania przez całą klasę lub duże grupy dzieci,
-
poradnik metodyczny.
Gry interaktywne
Dopasuj równoliczne - pomaga w rozwijaniu umiejętności liczenia i porównywania, wprowadza też element abstrahowania liczby. Ćwiczy percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową i uczy pracy w parach.
Ułóż po kolei - pomaga w rozwijaniu umiejętności liczenia i porównywania liczb oraz zrozumienia pojęcia zbioru. Ćwiczy pracę w parach.
Rachmistrze - to ćwiczenie umiejętności liczenia. Rozwija zdolność analizy wzrokowej, klasyfikowania i liczenia.
Karty pracy
Ułóż po kolei
Połącz pasujące
Od najmniejszego do największego
Ułóż ołówki
Gąsienica
Owocowe szlaczki
Kolorowanka z cyframi
Ile jest prostokątów?
Tyle samo - obrazki
Tyle samo - cyfry
Mniej czy więcej?
Mały, średni, duży
Gra wielkoformatowa
Gra wielkoformatowa ,,Zbiory i liczby" składa się z dużych kartonów, na których znajdują się liczby od 1 do 10, odpowiadające im zbiory kropek oraz rysunki konkretnych przedmiotów. Grę uzupełniają znaki działań matematycznych oraz znaki różności.
Podstawowa zabawa polega na dopasowywaniu przez trzy grupy dzieci kartonów reprezentujących te same liczby w każdy z wyżej opisanych sposobów.
Inne zabawy to układanie liczb i zbiorów w kolejności rosnącej lub malejącej oraz porównywanie zbiorów.
Gra pomaga w rozwijaniu umiejętności liczenia i znajdowania zbiorów równolicznych na obiektach konkretnych z przechodzeniem do liczenia abstrakcyjnego oraz we wprowadzaniu pojęcia liczby wyrażonej zapisem pojedynczej cyfry.
Dołączone do gry kartony ze znakami dodawania, odejmowania i równości pozwalają na wykorzystanie gry również do układania i uzupełniania działań. W Poradniku zawarto propozycje scenariuszy zabaw.