Opis
Czołg przeciwlotniczy tzw. Flakpanzerkampfwagen IV był przeznaczony do zwalczania samolotów na niskim i średnim pułapie, mógł być także użyty do zwalczania celów naziemnych, załoga pięcio, sześcio lub siedmioosobowa.
Z przodu kadłuba, po lewej stronie skrzyni przekładniowej zajmował stanowisko kierowca-mechanik. Z przodu kadłuba po prawej stronie znajdowało się stanowisko strzelca-telegrafisty (w Mobelwagenie radiotelegrafisty) obsługującego kadłubowy karabin maszynowy MG 34 i radiostację (w Wirbelwindzie i Ostwindzie). Pozostali członkowie załogi czołgu zajmowali stanowiska w odkrytej wieży; z tyłu wieży, pośrodku wieży dowódca czołgu/celowniczy i dwóch ładowniczych po obu bokach (w Kugelblitzu jeden ładowniczy).
fragment
Z przodu kadłuba, po lewej stronie skrzyni przekładniowej zajmował stanowisko kierowca-mechanik. Z przodu kadłuba po prawej stronie znajdowało się stanowisko strzelca-telegrafisty (w Mobelwagenie radiotelegrafisty) obsługującego kadłubowy karabin maszynowy MG 34 i radiostację (w Wirbelwindzie i Ostwindzie). Pozostali członkowie załogi czołgu zajmowali stanowiska w odkrytej wieży; z tyłu wieży, pośrodku wieży dowódca czołgu/celowniczy i dwóch ładowniczych po obu bokach (w Kugelblitzu jeden ładowniczy).
fragment
Inne tego autora
Podczas drugiej wojny światowej armia niemiecka jako pierwsza w świecie wprowadziła do uzbrojenia półgąsienicowe transportery opancerzone Sd Kfz 251 popularnie nazywane Hanomag. Transportery Sd Kfz 251 były używane do przewożenia żołnierzy oraz ciężkiego uzbrojenia piechoty (moździerze, ciężkie karabiny maszynowe, armaty, miotacze płomieni i wyrzutnie rakietowe). Służyły jako ambulanse, wozy sztabowe i wozy łączności. Ciekawym zastosowaniem transportera było wykorzystanie go, jako pojazdu z nokt...
27,38 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 8,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Od połowy roku 1943 wojska niemieckie na froncie wschodnim przeszły do obrony. W celu przełamania głęboko rozbudowanych linii obronnych, wzmocnionych umocnieniami polowymi, a często także umocnieniami stałymi konieczna była koncentracja silnych środków ogniowych, w celu zniszczenia punktów oporu i siły żywej przeciwnika. Wymagana była także duża szybkość natarcia. Aby odnieść sukces, Armii Czerwonej potrzebne były nowe czołgi ciężkie służące do wsparcia piechoty na kierunkach głównych uderzeń, p...
19,02 zł
25,00 zł
Oszczędzasz: 5,98 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Niniejsze opracowanie omawia prototypowe działa samobieżne SU-14 na podwoziu czołgu ciężkiego T-35, T-100X i T100Y wykonane w oparciu o czołg ciężki T-100. Działa samobieżne Obiekt 212 i KW-7 zaprojektowanych na podwoziu czołgu ciężkiego KW-1....
38,27 zł
Ciężkie działa samobieżne Armii Czerwonej ISU-122 (ISU-122S) i ISU-152 skonstruowane w oparciu o podzespoły ciężkiego czołgu IS-2 były jednymi z najpotężniejszych pojazdów pancernych II wojny światowej. Ich głównym przeznaczeniem było zwalczanie nowych czołgów niemieckich PzKpfw V Panther i PzKpfw VI Tiger (stąd przydomek zwierzobój, czyli pogromca Panter i Tygrysów) oraz fortyfikacji typu ciężkiego. ...
26,68 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 9,32 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Niniejsza publikacja prezentuje opis wzorów malowań i system oznaczeń pojazdów niemieckich jednostek pancernych, zmotoryzowanych i piechoty w okresie od 1933 do końca 1939 roku, a więc w pierwszych latach III Rzeszy. ...
27,38 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 8,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W latach trzydziestych XX wieku armia włoska dysponowała nadal sprzętem pancernym pamiętającym lata I wojny światowej. Podstawowym uzbrojeniem były czołgi FIAT 3000 stanowiące w istocie kopie francuskich czołgów Reanult FT. Pod koniec I wojny światowej wykonano także prototyp ogromnego czołgu FIAT 2000, o masie ponad 40 000 kg, którego produkcji seryjnej nie zdołano już uruchomić. Dlatego pilną potrzebą stało się szybkie uruchomienie produkcji własnych nowoczesnych czołgów. I podobnie, jak w prz...
25,10 zł
33,00 zł
Oszczędzasz: 7,90 zł
Cena sugerowana przez wydawcę