Opis
Układanki geometryczne rozwijają zdolność myślenia, analizy i syntezy wzrokowej, manipulację. Dają możliwość działania na trwałym, atrakcyjnym materiale. Dzięki układankom, dziecko może kilkakrotnie i na wielu poziomach trudności, dokonywać doświadczeń w rozwiązywaniu zadania.
I.
A. Dziecko widzi planszę z figurami geometrycznymi. Nauczyciel/ terapeuta/ rodzic na oczach dziecka wyciąga elementy, z których zbudowana jest figura geometryczna i prosi, by ułożyło ją w podanym miejscu. Dziecko próbuje samodzielnie ułożyć figurę.
B. Dziecko widzi planszę z figurami geometrycznymi. Nauczyciel/ terapeuta/ rodzic na oczach dziecka wyciąga elementy, z których zbudowane są dwie (następnie trzy, cztery) figury geometryczne i prosi, by ułożyło je w podanym miejscu. Dziecko próbuje samodzielnie ułożyć figury.
II.
Dziecko układa rozsypane elementy na planszy, tworząc figury geometryczne.
III.
Dziecko układa figury geometryczne na stoliku, korzystając z wcześniejszych doświadczeń.
Przed składaniem figur nauczyciel/ terapeuta/ rodzic wspólnie z dzieckiem porównuje figury. Pokazuje trójkąty, z których ułożony jest np. kwadrat. Nakłada trójkąty jeden na drugi, by wskazać, iż są takie same. Takich samych doświadczeń dostarcza dziecku omawiając kształt elementów, z których powstają pozostałe figury.
I.
A. Dziecko widzi planszę z figurami geometrycznymi. Nauczyciel/ terapeuta/ rodzic na oczach dziecka wyciąga elementy, z których zbudowana jest figura geometryczna i prosi, by ułożyło ją w podanym miejscu. Dziecko próbuje samodzielnie ułożyć figurę.
B. Dziecko widzi planszę z figurami geometrycznymi. Nauczyciel/ terapeuta/ rodzic na oczach dziecka wyciąga elementy, z których zbudowane są dwie (następnie trzy, cztery) figury geometryczne i prosi, by ułożyło je w podanym miejscu. Dziecko próbuje samodzielnie ułożyć figury.
II.
Dziecko układa rozsypane elementy na planszy, tworząc figury geometryczne.
III.
Dziecko układa figury geometryczne na stoliku, korzystając z wcześniejszych doświadczeń.
Przed składaniem figur nauczyciel/ terapeuta/ rodzic wspólnie z dzieckiem porównuje figury. Pokazuje trójkąty, z których ułożony jest np. kwadrat. Nakłada trójkąty jeden na drugi, by wskazać, iż są takie same. Takich samych doświadczeń dostarcza dziecku omawiając kształt elementów, z których powstają pozostałe figury.
Inne tego autora
Dla kogo przeznaczona jest publikacja? Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest dla dzieci prawidłowo rozwijających się, które chcą doskonalić umiejętności wzrokowe; a także dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami percepcji wzrokowej. Ćwiczenia mogą być wykorzystane jako pomoc terapeutyczna w gabinetach logopedycznych, w przedszkolach i szkołach (na zajęciach reedukacyjnych, bądź jako dodatkowe zadania dla dzieci zdolnych), a także w pracy z dzieckiem w domu. Dlaczego warto wykorzystywać zesta...
64,64 zł
65,00 zł
Oszczędzasz: 0,36 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
<P style="LINE-HEIGHT: normal; MARGIN-BOTTOM: 0pt" class=MsoNormal>Zeszyty ćwiczeń z serii " Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" są przeznaczone dla dzieci:</P><P style="LINE-HEIGHT: normal; MARGIN-BOTTOM: 0pt" class=MsoNormal>- zagrożonych dysleksją</P>- ze skrzyżowaną lateralizacją <BR>- z trudnościami w nauce języka <P style="LINE-HEIGHT: normal; MARGIN-BOTTOM: 0pt" class=MsoNormal>Dziecko próbuje samodzielnie odnaleźć obrazek, który pasuje do przedstawionej sytuacji. N...
19,30 zł
22,00 zł
Oszczędzasz: 2,70 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Umiejętność kategoryzowania to zdolność dostrzegania cech wspólnych i różnicujących przedmioty, łączenia ich według jakiejś cechy, porządkowania według pewnych zasad. Dzięki tej umiejętności dzieci odkrywają istniejący porządek w świecie, poznają go. Uczą się że istnieją reguły w odniesieniu do przedmiotów, obrazków oraz elementów językowych. Dzięki kategoryzacji dzieci uczą się reguł społecznych i językowych. Kategoryzacja przyczynia się do rozwoju inteligencji i jest wyznacznikiem stopni...
54,69 zł
54,99 zł
Oszczędzasz: 0,30 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii mechanizmów lewopółkulowych: niemowląt jako materiał do dalszej stymulacji wzrokowej; dzieci we wczesnym etapie rozwoju; starszych dzieci, które są nadal bardziej aktywne podczas prezentacji materiału mocno skontrastowanego i mogą w ten sposób zacząć rozwijać umiejętności lewopółkulowe. Zestaw jest sprawdzonym narzędziem terapeutycznym, rozwijającym u dzieci umiejętności: nawiązywania kontaktu wzrokowego; utrzymywania wspólnego ...
66,92 zł
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu.
Część 3. zawiera ćwiczenia:
powtarzania, wskazywania i tworzenia sekwencji samogłosek, słów,
porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego,
zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych.
Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębniania s...
56,15 zł
60,00 zł
Oszczędzasz: 3,85 zł
Cena sugerowana przez wydawcę