Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieSocjologia
Fenomenologie Socjologia versus pedagogika
-44%

Fenomenologie Socjologia versus pedagogika przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej

Daniel Falcman

Wydawnictwo:Impuls
Autor: Daniel Falcman
Liczba stron: 182
Oprawa: miękka
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2011
Format: 16.0x23.5cm
ISBN: 9788375878547
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788375878547
Fenomenologie Socjologia versus pedagogika
Cena sugerowana przez wydawcę:
28,00
15,69
Oszczędzasz: 12,31

Opis

Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego.
Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod redakcją Z. Krasnodębskiego, upłynęło ponad dwadzieścia lat. Zdaniem A. Nowaka, istnieje paląca potrzeba odrestaurowania naukowej episteme w przedmiocie socjologicznych fenomenologii. My, jako autorzy tej książki, interpretujemy tę przytomną konstatację A. Nowaka, jako zaproszenie do nadania socjologicznym fenomenologiom nowego kształtu teoretycznego, sproblematyzowania ich podstaw, wzbogacenia o oryginalne konstrukcje empiryczne – nie zaś wyłącznie uzupełnienie kwestii wówczas zaniechanych czy potraktowanych zdawkowo, choć i to istotne.
Niezależnie od imponderabiliów analiz teoriopoznawczych, które spełni ów teks, niedopuszczającym pola widzenia autorów celem studiów jest uprzystępnienie fenomenologii jako formacji intelektualnej nieenigmatycznej, a już na pewno nieezoterycznej.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.