Opis
Publikacja stanowi próbę omówienia podstawowych problemów i wyzwań cechujących współczesną edukację małego dziecka. Niniejsze kompendium wiedzy na temat podstaw pedagogiki wczesnoszkolnej z pewnością zainteresuje wszystkich nauczycieli początkowych klas szkoły podstawowej, pedagogów, praktyków, terapeutów, a także nauczycieli początkujących w zawodzie, studentów, którym nieobce jest kreatywne, twórcze i indywidualne podejście do edukacji dzieci w XXI wieku.
Wydaje się także, że książka może stanowić interesującą pozycję bibliograficzną dla wszystkich rodziców troszczących się o wszechstronny i harmonijny rozwój swoich dzieci.
Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
Treści zawarte w książce ściśle korelują z programami kształcenia na kierunkach pedagogicznych, zwłaszcza prowadzących specjalizację w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Obejmują one zarówno rys historyczny tej edukacji, jak i aktualne jej założenia oraz tendencje. Dobrze została wyjaśniona istota edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto znaczna ich część ma charakter metodyczny, a więc może być bezpośrednio wykorzystana w praktyce edukacyjnej. Dotyczy to zwłaszcza programów autorskich, jak i scenariuszy zajęć. Bogaty zestaw załączonej bibliografii dobrze świadczy o znajomości problematyki przez autorki książki.
Do zalet recenzowanej książki należy zaliczyć również interesujący zestaw zasad kształcenia, duży zestaw metod pracy twórczej oraz multimedialnych programów wykorzystywanych w różnych rodzajach edukacji.
Z recenzji prof. dra hab. Kazimierza Żegnałka
Wydaje się także, że książka może stanowić interesującą pozycję bibliograficzną dla wszystkich rodziców troszczących się o wszechstronny i harmonijny rozwój swoich dzieci.
Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
Treści zawarte w książce ściśle korelują z programami kształcenia na kierunkach pedagogicznych, zwłaszcza prowadzących specjalizację w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Obejmują one zarówno rys historyczny tej edukacji, jak i aktualne jej założenia oraz tendencje. Dobrze została wyjaśniona istota edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto znaczna ich część ma charakter metodyczny, a więc może być bezpośrednio wykorzystana w praktyce edukacyjnej. Dotyczy to zwłaszcza programów autorskich, jak i scenariuszy zajęć. Bogaty zestaw załączonej bibliografii dobrze świadczy o znajomości problematyki przez autorki książki.
Do zalet recenzowanej książki należy zaliczyć również interesujący zestaw zasad kształcenia, duży zestaw metod pracy twórczej oraz multimedialnych programów wykorzystywanych w różnych rodzajach edukacji.
Z recenzji prof. dra hab. Kazimierza Żegnałka
Inne tego autora
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka.
W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. P...
26,55 zł
34,90 zł
Oszczędzasz: 8,35 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Nauka języków obcych w szkole stała się obowiązkowa od roku szkolnego 2008/2009. Przed nauczycielami stają więc nowe zadania i wyzwania, gdyż wymagania językowe należy dostosować do obniżonego wieku uczniów, a sam język umiejętnie i prawidłowo integrować ze wszystkimi dziedzinami edukacji.
Niniejsza publikacja zawiera propozycje rozwiązań metodycznych z zakresu organizacji i planowania pracy dydaktycznej nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej uczącego języka angielskiego w szkole.
Prof. nadzw...
30,34 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 9,56 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Mały leksykon pedagoga wczesnoszkolnego to efekt współpracy i zaangażowania pracowników naukowych z Polski i z zagranicy jak również nauczycieli szkół i przedszkoli , doradców metodycznych, terapeutów, logopedów, pedagogów szkolnych oraz psychologów. Leksykon powstał z potrzeby stworzenia podręcznego kompendium wiedzy przydatnej dla wszystkich, którzy na co dzień pracują z dziećmi, młodzieżą oraz studentami. Zarówno nauczyciel początkujący, jak i ten z wieloletnim doświadczeniem znajdzie w Małym...
36,98 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 12,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Wielu rodziców ma obawy, czy nie jest zbyt wcześnie, by posłać do przedszkola ich pociechę. Długie przebywanie trzylatka w większej grupie może stanowić duże obciążenie dla jego wrażliwego układu nerwowego, a brak opieki osób bliskich utrudnia mu rozwiązywanie konfliktów i pokonywanie przeciwności.
Nie jest jednak za wcześnie. Przedszkole to instytucja przydatna w procesie przygotowania małego człowieka do wypełniania edukacyjnych zadań i do funkcjonowania w szkole....
18,45 zł
24,90 zł
Oszczędzasz: 6,45 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową.
Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci.
Unikatowa pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, ro...
30,34 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 9,56 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Przygotowany zeszyt zawiera przykłady wielu różnych ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami wraz z ich dokładnym opisem uwzględniającym sferę słuchową. Mają one pomóc nauczycielom, rodzicom i opiekunom w organizowaniu zajęć, które ułatwiłyby przezwyciężenie trudności w nauce czytania i pisania. Prezentowane ćwiczenia są elementarne, proste i atrakcyjne....
7,50 zł