Opis
Pedagogika społeczna, zajmująca się środowiskiem człowieka i jego przekształcaniem w celach szeroko pojętego dobra i rozwoju jednostki, jest żywotnie zainteresowana problematyką aktywności społecznej w dokonywaniu zmiany, a w szczególności procesami edukacyjnymi zachodzącymi podczas takiego działania.
Autorka zarówno bada powiązania współczesnych podejść z tradycją polskiej pedagogiki społecznej, jak i śledzi związki między teorią i praktyką społeczną w tym obszarze. Stawia pytania o wartość edukacji w działaniu i doświadczeniu społecznym. Przekonuje, że aktywność, troska o drugiego człowieka i odpowiedzialność społeczna są ważnym atrybutem wychowania społecznego i jego odpowiedzią na potrzeby dostrzegane w otoczeniu.
Pedagog, rozumiejąc lepiej te zjawiska i procesy, ma możliwość kształtowania wielu obszarów ich wpływu. Może także wprowadzać do działań społecznych refleksję społeczno-wychowawczą na temat wartości życia i pracy dla innych. W tych nowych relacjach tworzy się ważna przestrzeń wychowawczego dialogu.
Praca wpisuje się w dynamiczny nurt debaty, zapoczątkowany w latach 90. XX wieku, nad tożsamością współczesnej pedagogiki społecznej w warunkach transformacji ustrojowej, ekonomicznej, społeczno-kulturowej oraz jej wizji prospektywnej w kontekście wielowymiarowej, dynamicznej i permanentnej zmiany typowej dla świata przyszłości.
Adresatami tej publikacji są pedagodzy, studenci uczelni pedagogicznych, politycy społeczni, praktycy, działacze społeczni, liderzy, animatorzy oraz uczestnicy form edukacji ustawicznej w zakresie pedagogiki.
Autorka zarówno bada powiązania współczesnych podejść z tradycją polskiej pedagogiki społecznej, jak i śledzi związki między teorią i praktyką społeczną w tym obszarze. Stawia pytania o wartość edukacji w działaniu i doświadczeniu społecznym. Przekonuje, że aktywność, troska o drugiego człowieka i odpowiedzialność społeczna są ważnym atrybutem wychowania społecznego i jego odpowiedzią na potrzeby dostrzegane w otoczeniu.
Pedagog, rozumiejąc lepiej te zjawiska i procesy, ma możliwość kształtowania wielu obszarów ich wpływu. Może także wprowadzać do działań społecznych refleksję społeczno-wychowawczą na temat wartości życia i pracy dla innych. W tych nowych relacjach tworzy się ważna przestrzeń wychowawczego dialogu.
Praca wpisuje się w dynamiczny nurt debaty, zapoczątkowany w latach 90. XX wieku, nad tożsamością współczesnej pedagogiki społecznej w warunkach transformacji ustrojowej, ekonomicznej, społeczno-kulturowej oraz jej wizji prospektywnej w kontekście wielowymiarowej, dynamicznej i permanentnej zmiany typowej dla świata przyszłości.
Adresatami tej publikacji są pedagodzy, studenci uczelni pedagogicznych, politycy społeczni, praktycy, działacze społeczni, liderzy, animatorzy oraz uczestnicy form edukacji ustawicznej w zakresie pedagogiki.
Inne tego autora
A collection of research works concerning social work and conducted in 20152019 by students involved in various fields of social, educational and aid activity as part of Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work) master studies. The major asset of the publication is the presentation of different aspects of social and educational support in Poland, as well as social work and other assistance activities from the multicultural perspective in view of global changes and internatio...
38,44 zł
45,00 zł
Oszczędzasz: 6,56 zł
Cena sugerowana przez wydawcę