Opis
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel idziecko wdobie kryzysu edukacji, składa się zdwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny ipraktyczny. Stanowią wkład wdyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie zuniwersalnym systemem wartości wperspektywie kształcenia młodych pokoleń ibudowania wartościowego społeczeństwa. Wszerszej perspektywie dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
Wczęści pierwszej Współczesny nauczyciel wobec zmiany wedukacji autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane zbudowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami imetodami jego pracy pedagogicznej zarówno wprzedszkolach, jak iszkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują wswoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania wpraktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami idziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia wpolskich szkołach wartościowych koncepcji isystemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych wświatowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte wczęści drugiej, zatytułowanej Rodzic dziecko nauczyciel waktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (irodziny) znauczycielami pracującymi wprzedszkolach iszkołach. Ukazano wnich znaczenie dzieciństwa spędzanego wrodzinie, przedszkolu iszkole oraz wagę udziału rodziców wedukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane zpójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany wkomunikacyjnej przestrzeni edukacji, atakże problematykę uwarunkowań iimplikacji współczesnego wychowania wrodzinie wkontekście zatracenia wcyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci wrodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem iedukacją małego dziecka.
Beata Oelszlaeger-Kosturek
Wczęści pierwszej Współczesny nauczyciel wobec zmiany wedukacji autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane zbudowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami imetodami jego pracy pedagogicznej zarówno wprzedszkolach, jak iszkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują wswoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania wpraktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami idziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia wpolskich szkołach wartościowych koncepcji isystemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych wświatowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte wczęści drugiej, zatytułowanej Rodzic dziecko nauczyciel waktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (irodziny) znauczycielami pracującymi wprzedszkolach iszkołach. Ukazano wnich znaczenie dzieciństwa spędzanego wrodzinie, przedszkolu iszkole oraz wagę udziału rodziców wedukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane zpójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany wkomunikacyjnej przestrzeni edukacji, atakże problematykę uwarunkowań iimplikacji współczesnego wychowania wrodzinie wkontekście zatracenia wcyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci wrodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem iedukacją małego dziecka.
Beata Oelszlaeger-Kosturek
Inne tego autora
Funkcjonowanie dziecka w systemie wartości kulturowych i jego swoista emancypacja we współczesnym świecie sprowadzają się do poszukiwania strategii edukacyjnych, podkreślających z jednej strony potrzebę posiadania przez jednostkę nadrzędnej aksjologicznej filozofii życia, natomiast z drugiej umożliwiających racjonalne uczestniczenie w życiu określonej wspólnoty społecznej (wspólnot; oparte na własnym doświadczeniu, przeżywaniu i zaspokajaniu typowej dla tego wieku ciekawości świata. Zagadnienia ...
37,09 zł
48,20 zł
Oszczędzasz: 11,11 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejś...
23,28 zł
39,80 zł
Oszczędzasz: 16,52 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze h ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują ro...
24,48 zł
34,00 zł
Oszczędzasz: 9,52 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
29,12 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 8,88 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się kontekst społeczno-kulturowy i ekonomiczno-polityczny oraz ze względu na wielowymiarowość procesów rozwoju człowieka autorzy wysuwają propozycje nowych rozwiązań i inicjatyw zarówno w sposobie myślenia, jak i w sferze działalności edukacyjnej. Odsłaniając nowe przestrzenie edukacyjne, akcentują potrzebę wzmocnienia kompetencji międzykulturowych jako fundamentalnych umiejętności życiowych. []
Przywołane w niniejszym tomie doświadczenia społeczne niewątp...
35,69 zł
46,40 zł
Oszczędzasz: 10,71 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata. Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska u...
22,22 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 15,78 zł
Cena sugerowana przez wydawcę