Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika
Edukacja małego dziecka T.11
-44%

Edukacja małego dziecka T.11

Ewa Ogrodzka-Mazur , Beata Oelszlaeger

Wydawnictwo:Impuls
Autor: Ewa Ogrodzka-Mazur , Beata Oelszlaeger
Liczba stron: 298
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 23,5x16 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788380951822
Edukacja małego dziecka T.11
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,80
22,29
Oszczędzasz: 17,51

Opis

Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel idziecko wdobie kryzysu edukacji, składa się zdwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny ipraktyczny. Stanowią wkład wdyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie zuniwersalnym systemem wartości wperspektywie kształcenia młodych pokoleń ibudowania wartościowego społeczeństwa. Wszerszej perspektywie dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
Wczęści pierwszej Współczesny nauczyciel wobec zmiany wedukacji autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane zbudowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami imetodami jego pracy pedagogicznej zarówno wprzedszkolach, jak iszkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują wswoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania wpraktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami idziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia wpolskich szkołach wartościowych koncepcji isystemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych wświatowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte wczęści drugiej, zatytułowanej Rodzic dziecko nauczyciel waktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (irodziny) znauczycielami pracującymi wprzedszkolach iszkołach. Ukazano wnich znaczenie dzieciństwa spędzanego wrodzinie, przedszkolu iszkole oraz wagę udziału rodziców wedukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane zpójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany wkomunikacyjnej przestrzeni edukacji, atakże problematykę uwarunkowań iimplikacji współczesnego wychowania wrodzinie wkontekście zatracenia wcyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci wrodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem iedukacją małego dziecka.
Beata Oelszlaeger-Kosturek

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.