Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDziedziny specjalistyczneLogopedia i pedagogikaPoradniki logopedyczne
Dziecko autystyczne. Objawy i wspomaganie
-44%

Dziecko autystyczne. Objawy i wspomaganie

Wydawnictwo:Impuls
Liczba stron: 68
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 16x23,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788380952386
Dziecko autystyczne. Objawy i wspomaganie
Cena sugerowana przez wydawcę:
20,00
11,20
Oszczędzasz: 8,80

Opis

Książka Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.
Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.
W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii.
Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy.
Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem.
Książka składa się zczterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiam zasady orzekania oniepełnosprawności, atakże instytucje zajmujące się problemami osób niepełnosprawnych.
Wrozdziale drugim omawiam zagadnienie autyzmu waspektach: kontaktów społecznych, języka emocji, rozwoju komunikacji społecznej, integracji zmysłów, napięcia mięśniowego, energii izachowania dziecka.
Wkolejnym rozdziale przedstawiam problematykę dotyczącą wspomagania dziecka zniepełnosprawnością. Opisuję pracę terapeutyczno-edukacyjną skierowaną do dzieci autystycznych oraz metody stymulacji ich rozwoju psychoruchowego ispołecznego. Jednocześnie poruszam kwestię pomocy rodzinie wakceptacji niepełnosprawności dziecka.
Wrozdziale czwartym analizuję wybrany przypadek dziecka autystycznego: zaburzenia wsferze rozwoju psychoruchowego ispołecznego, metody wczesnego wspomagania rozwoju, atakże dylematy przeżywane przez członków rodziny wprocesie pełnej, bezwarunkowej akceptacji niepełnosprawności dziecka.
Książkę zamyka podsumowanie rozważań merytorycznych na temat funkcjonowania dziecka autystycznego.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.