Opis
Mariusz Gradowski dąży do odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące kultury muzycznej: czym w istocie było zjawisko grupujące wokół siebie określoną społeczność, wywołujące określone formy zachowań społecznych i reakcje jego otoczenia, jak się zmieniało oraz jakie finalnie stanowiło dziedzictwo dla następnego pokolenia odbiorców muzyki rozrywkowej.
Z recenzji dr. hab. Tomasza Nowaka (UW)
Autor napisał książkę, którą przeczytałem jednym tchem, z radością i dużą satysfakcją poznawczą. Jest to bowiem praca znakomita. Dotyczy bardzo ważnej materii współczesnej (jeśli rozumieć ją szeroko), dwudziestowiecznej kultury stylów i gatunków polskiej muzyki młodzieżowej w latach 19571973. Ten obszar kultury muzyki popularnej w XX wieku domaga się nieustannego namysłu.
Z recenzji dr. hab. Pawła Tańskiego (UMK)
Z recenzji dr. hab. Tomasza Nowaka (UW)
Autor napisał książkę, którą przeczytałem jednym tchem, z radością i dużą satysfakcją poznawczą. Jest to bowiem praca znakomita. Dotyczy bardzo ważnej materii współczesnej (jeśli rozumieć ją szeroko), dwudziestowiecznej kultury stylów i gatunków polskiej muzyki młodzieżowej w latach 19571973. Ten obszar kultury muzyki popularnej w XX wieku domaga się nieustannego namysłu.
Z recenzji dr. hab. Pawła Tańskiego (UMK)