Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieKultura
Moda model(ka) i czytelnicy
-12%

Moda model(ka) i czytelnicy

Praca zbiorowa

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Autor: Praca zbiorowa
Liczba stron: 336
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 17x24 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788380881556
Moda model(ka) i czytelnicy
Cena sugerowana przez wydawcę:
51,50
45,20
Oszczędzasz: 6,30

Opis

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, gęste opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako całościowe zjawisko społeczne w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej ? pozostając w kręgu tej metaforyki swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.