Opis
Jednym z najbardziej znanych osiągnięć chińskiej kultury jest aforystyka, w której Chińczycy zawarli mądrość wielkich filozofów i unikalny sposób myślenia o człowieku oraz jego miejscu w świecie. Chińskie aforyzmy są znane i wykorzystywane w różnych dziełach, jednak często nie poddaje się ich głębszej analizie. Stanowią komentarz, są celnym spostrzeżeniem, funkcjonują na zasadzie dobrze dobranego cytatu. Co jednak ważne, niosą w sobie zdecydowanie więcej niż zwykliśmy im przypisywać. Zawierają określoną filozofię życia i na ich podstawie można wyprowadzić naukę o bardzo wielu aspektach życia, organizacji społeczeństwa i państwa. Aforystyka chińska opiera się bowiem na spostrzeżeniach i naukach takich mędrców, jak Konfucjusz czy Lao Tsy, którzy swoje rozważania poświęcali zarówno prawu, państwu, polityce, władzy i wojnie, jak i nauczaniu, doskonałości, bogactwu czy własności. Kamil Zeidler, od lat zafascynowany chińską aforystyką, pokazuje w niniejszej książce, jak wiele niosą w sobie te krótkie frazy, które często są powtarzane bez należytej uwagi.
Inne tego autora
Książka poświęcona jest poszukiwaniom piątego działu filozofii prawa, który obok ontologii prawa, epistemologii prawa, logiki i etyki prawniczej uzupełnia jej przestrzenie badawcze analogicznie do filozofii ogólnej. Okazuje się bowiem, że estetyczne aspekty prawa mogą mieć praktyczne znaczenie we wszystkich jego pięciu fenomenach, czyli: tworzeniu, obowiązywaniu, przestrzeganiu, stosowaniu i wykładni. Co więcej, estetyka prawa wpływa także na kształtowanie świadomości prawnej i postaw wobec praw...
55,28 zł
63,00 zł
Oszczędzasz: 7,72 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Podręcznik stanowi wprowadzenie do retoryki, negocjacji i teorii komunikacji dla adeptów prawa. Zawiera - przy szerokim ujęciu tematu - wiedzę dziś nie tylko użyteczną, ale podstawową dla każdego, kto zamierza poruszać się na nowoczesnym rynku usług prawniczych. W drugim, zmienionym i uzupełnionym, wydaniu książki przedstawiono zagadnienia dotyczące m.in.: rozwijania kompetencji komunikacyjnych, negocjacyjnych i retorycznych, typologii argumentów (argumenty ad rem, typowe argumenty prawnicze ad ...
60,33 zł
69,00 zł
Oszczędzasz: 8,67 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Drugie wydanie bardzo popularnego Leksykonu różni się w istotny sposób od pierwszej edycji i to z kilku względów. Po pierwsze, Autorzy uwzględnili uwagi studentów jako głównych odbiorców tej pozycji i ich własne doświadczenia dydaktyczne. Po drugie, większość z haseł jest opracowana całkowicie na nowo i uwzględnia aktualną literaturę przedmiotu, zaledwie tylko kilka haseł pozostawiono bez jakichkolwiek zmian. Po trzecie wreszcie, blisko jedna trzecia haseł to opracowania nowe, które zastąpiły in...
51,71 zł
59,00 zł
Oszczędzasz: 7,29 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
50,27 zł
59,00 zł
Oszczędzasz: 8,73 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
The book is devoted to the search for the fifth branch of the philosophy of law, which - apart from the ontology of law, epistemology of law, logic and legal ethics - completes its research areas analogically to general philosophy. It turns out that the aesthetic aspects of law may have practical significance in all of its five phenomena, that is: creating, binding, observing, applying and interpreting. Moreover, the aesthetics of law also influences the shaping of legal awareness and attitudes ...
88,45 zł
Podręcznik jest nowym, znacznie zmienionym i rozszerzonym w stosunku do wydań poprzednich (2002, 2016), wprowadzeniem do retoryki, negocjacji i teorii komunikacji dla prawników. Wcześniejsze wydania weszły do kanonu literatury z zakresu pragmatyki prawa, uzyskując status podstawowego podręcznika retoryki prawniczej, który wielokrotnie był dodrukowywany i sprzedawał się w wielkiej liczbie egzemplarzy, a zapotrzebowanie na to opracowanie nigdy nie słabło. Niemniej jednak rewolucyjne wręcz zmiany w...
62,30 zł
79,00 zł
Oszczędzasz: 16,70 zł
Cena sugerowana przez wydawcę