Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaPedagogika

Filtry

od do
Oprawa:
Język oryginału:
ISBN:
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W  Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i  bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dyda...
26,33  35,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 8,67 
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku. W części metodycznej czytelnik znajdzie modele...
38,71  44,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,19 
Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (19232010) klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania. Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów dla wszys...
42,59 
Stajemy obecnie wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości, dla których istotną rolę odgrywają przepisy oświatowe ulegające ciągłym zmianom. Świadomość, że osiągnięcie społecznej integracji jest możliwe, gdy rozpocznie się ona we wczesnych fazach rozwoju dziecka, wskazuje na potrzebę rehabilitacji zaraz po urodzeniu. W rozumieniu przepisów oświatowych za ucznia niepełnosprawnego uznaje się takiego, którego zaburzenia i odchylenia rozwojowe powodują, że w procesie edukacji wymaga stosowan...
20,61  28,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 7,39 
Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób: - budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych, - wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego naturalnej spontaniczności, - zapewnić wielostronny rozwój dziecka w zróżnicowany sposób, wprowadzać autorski mat...
68,45  75,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,55 
Opracowanie jest próbą zdiagnozowania znaczenia nadmiernej masy ciała dla zdrowia i psychospołecznego funkcjonowania człowieka. Przedstawia sposoby definiowania, diagnozowania, rozpowszechnienia i uwarunkowań zjawiska ze szczególnym uwzględnieniem potencjalnego wpływu kultury masowej i stylu życia, jako głównych determinantów nadmiernej masy ciała. Konsekwencje i znaczenie nadwagi i otyłości dla jakości życia człowieka zostały omówione z perspektywy jego funkcjonowania psychospołecznego, przez o...
20,27  23,10 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 2,83 
Publikacja Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu omawia regulacje wprowadzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej obowiązującym od 1 września 2017 r. Konieczność przyjęcia nowego rozporządzenia wynikła z uchylenia art. 35 ust. 6 i in. przepisów ustawy z 7.09.1991 r. o systemie oświaty, dotyczących nadzoru pedagogicznego w ramach Zasadnicze zmiany dotyczą: - sposobu i warunków przeprowadzania ewaluacji i kontroli, - wymagań wobec przedszkoli, szkół i placówek (usunięcia ich z rozporz...
41,02  49,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 7,98 
Najprostsze wierszyki powstały z myślą o dzieciach z trudnościami w mówieniu, a także ich rodzicach i opiekunach. Są atrakcyjnym materiałem do nauki mówienia, ale też punktem wyjścia do rozmowy o osobach, rzeczach, czynnościach i nie tylko. Pomogą dzieciom w odkrywaniu radości, jaką niesie mowa i dialog....
11,22  15,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 3,78 
Program ten składa się z dwóch elementów - książki oraz płyty DVD. Książka: Podział narkotyków z uwzględnieniem następujących kryteriów: - opis - formy występowania i sposoby przyjmowania - zewnętrzne oznaki użycia - uzależnienie fizyczne i psychiczne - działanie fizjologiczne - właściwości uzależniające Płyta DVD: Film ,,Narkotyki i ja" (11 minut) to historia przyjaźni dwóch nastolatków. Na drodze ich przyjaźni pojawiają się narkotyki, co stawia głównego bohatera przed trudnym wyborem - Jak p...
37,85  49,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 11,15 
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzec...
77,57  85,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 7,43 
NATURA w twórczym rozwoju i arteterapii powstała podobnie jak poprzednie książki z tej serii z chęci podzielenia się doświadczeniami Autora z pracy artystycznej, pedagogicznej i arteterapeutycznej związanej z istotą kształtowania się świadomości - podmiotowości człowieka. Książka jest ofertą dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Korzystać z niej, jak z przewodnika, będą mogli wszyscy, któr...
35,01  39,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,89 
Nauka przez zabawę? Oczywiście! Bo to dobre emocje, świetna atmosfera i zachwycający efekt końcowy. I temu właśnie ma służyć publikacja Naucz mnie piosenką. Jej Autorki od wielu lat pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w ramach zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju. Dzięki temu mogły empirycznie potwierdzić w prowadzonych przez siebie grupach, że informacje podawane w formie wierszowanej, w ruchu, zabawie, a zwłaszcza podczas śpiewania, przynoszą fenomenalne efekty. Dzieci b...
40,48  45,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,52 
Elżbieta Furdyna zdobywała doświadczenia pedagogiczno-wychowawcze najpierw w Związku Harcerstwa Polskiego, pełniąc szereg funkcji, począwszy od zastępowego, aż po komendanta; drużyny, szczepu czy obozu. Następnie pracowała w szkołach podstawowych w Warszawie jako wychowawca w klasie zerowej oraz nauczyciel matematyki. Za swoją pracę w szkole została odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej w 2003 roku, z inicjatywy NSZZ Solidarność. W uzasadnieniu czytamy: Pani Elżbieta Furdyna jest niety...
24,96  40,01 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 15,05 
Metoda, w ramach której dzieciom opowiada się lub czyta historyjki czy bajki w języku obcym, wizualizując jednocześnie ich treść, to metoda narracyjna. Celem niniejszej monografii jest przybliżenie Czytelnikowi założeń teoretycznych właśnie tej metody [...], ukazanie, jak w praktyce wygląda nauczanie języków obcych metodą narracyjną na etapie przedszkolnym [...], zaprezentowanie instrumentów pomiaru sprawności językowych, które pozwolą na zmierzenie za jej pomocą nabytych przez dzieci sprawności...
24,73  32,15 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 7,42 
Główny problem surdopedagogiki i surdologopedii zawiera się w pytaniu: w jaki sposób pomóc dziecku z uszkodzonym słuchem przyswoić język wspólnoty społeczenej, w której przyszło na świat? Uszkodzenie słuchui stanowi bowiem barierę, która blokuje naturalny proces przyswajania języka w toku komunikowania się z osobami najbliższymi - rodzicami, rodzeństwrem, krewnymi, wychowacami i nauczycielami. - ze Wstepu...
31,60  42,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,40 
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spekt...
32,08  42,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,82 
Mam okazję rozmawiać z nauczycielami z całego świata. Często słyszę z ich ust następujące słowa: Nie chcę czytać wywodów na temat ogólnikowych teorii czy ideałów. Potrzebuję konkretnej i praktycznej pomocy, czyli odpowiedzi na pytanie, jak mam pracować z uczniami w mojej klasie. Niniejsza książka zaspokaja tę potrzebę. Nie każdy ma czas, by godzinami przekopywać się przez raporty z badań i zalecenia na temat metod nauczania osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, a potem bić się z myślami, które...
29,83  39,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,07 
Nauczycieluczeń w przestrzeniach życia i edukacji dobre praktyki to zbiór tekstów traktujących o różnych sytuacjach edukacyjnych, w jakich uczestniczą uczniowie w przestrzeni edukacji i poza nią. Oddziaływania nauczycieli, pedagogów jako kreatorów procesów dobrych działań są przedmiotem analiz autorów publikacji zajmujących się edukacją, diagnozą i terapią, by zapewnić uczniom najbardziej optymalne warunki wsparcia, rozwoju, edukacji i wychowania. W monografii wyodrębniono dwie części. Pierwsza,...
35,69  46,40 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,71 
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i e...
72,10  79,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,90 
Przedstawiony przeze mnie problem ma złożony charakter. W niniejszej pracy zaprezentowałam inne ujęcie metodologiczne, niż opisywane dotąd w literaturze przedmiotu odnośnie procesów komunikacyjnych w klasie szkolnej. Moim nadrzędnym celem nie było uzyskanie jednoznacznych rozstrzygnięć, ale zarysowanie pewnych nowych, możliwych dróg dochodzenia do poznania uczniów, ich wiedzy i wykorzystania tego potencjału w procesie edukacyjnym. Mam nadzieję, że niniejsza praca stanie się jedną z ważniejszych ...
38,70  44,10 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 5,40 
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społec...
53,85  59,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 5,15 
Książka pt. "Nauczyciel w polu szkolnym - w świetle teorii Pierrea Bourdieu i nauczycielskich narracji" stanowi próbę naświetlenia nauczycielskiej perspektywy spoglądania na otaczającą ich rzeczywistość zawodową. Autorka, zainteresowana tym, jak nauczyciele sami rozpoznają swoje umiejscowienie w polu szkolnym, postanowiła oddać im głos i dzięki prowadzonym wywiadom sięgnąć do ich codzienności związanej z wykonywaną profesją. Intencjonalne dotarcie do zawodowych doświadczeń nauczycieli ...
31,33  35,70 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,37 
Zaprezentowana książka odpowiada obecnym potrzebom teorii i praktyki z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i zmieniających się potrzebach edukacyjnych na przestrzeni lat. [...] Wyniki analiz ilościowych są znaczące dla rozwoju pedagogiki i wiedzy z zakresu pracy nauczyciela wczesnej edukacji. Analiza badań jakościowych wypowiedzi nauczycielek umożliwia dokładne p...
35,69  46,40 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,71 
Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań pedeutologicznych refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, często o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej konsekwencją jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem ...
41,20  53,55 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 12,35 
Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le dveloppement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. Nie chodzi tu jedynie o pojawiające się różne tłumaczenia tego terminu (jak choćby trwały rozwój), ale raczej o treść, która mieści w sobie próbę uchwycenia dynamiki procesów dokonujących się w trzech różnych dziedzinach ludzkiej aktywności: gospodarczej, środowiskowej i społecznej. Koncepcja zrównowa...
23,28  39,80 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 16,52 
Współczesność niesie ze sobą nieoczekiwane, często dramatyczne wydarzenia, których nikt wcześniej nie przewidział. Rodzi się wiele pytań związanych z egzystencją człowieka w niestabilnej rzeczywistości zdominowanej pandemią COVID-19. Także system oświaty funkcjonuje od trzech lat w nietypowych warunkach. Niewątpliwie w tych okolicznościach potrzebne są nowe kompetencje, dzięki którym można liczyć na edukacyjny sukces. Głównym celem prezentowanego C...
41,20  56,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 14,80 
Po latach zainteresowania uczniem w dydaktyce języków obcych, powraca temat nauczyciela i jego roli w procesie kształcenia. Publikacja porusza kwestie przygotowania zawodowego nauczycieli języków obcych, motywacji podejmowania kształcenia na studiach filologicznych o specjalności nauczycielskiej, dalszego rozwoju zawodowego oraz różnorodnych uwarunkowań pracy nauczycieli języka w szkołach i na uniwersytetach. Wśród przedstawianych zagadnień znajdziemy propozycje programu kształcenia nauczycieli ...
29,48  33,60 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,12 
W wielu ośrodkach akademickich prowadzi się systematyczne badania dotyczące poszczególnych etapów rozwoju szkolnictwa, a w szczególności kierunków zmian, jakie dokonywały się w latach 1945-1999 w Polsce, i ich uwarunkowań ideologicznych związanych z funkcjonowaniem systemu władzy państwowej. Zainteresowania naukowców dotyczą również krytycznej oceny bazy materialnej, znajdującej się w zasobach szkolnictwa w Polsce, oraz środków dydaktycznych, które miały istotny wpływ nie tylko na proces kształc...
36,86  42,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 5,14 
Autorki w niniejszej publikacji nakreśliły pedagogiczne portrety nauczycieli. Każde z wybranych określeń w podtytułach, warunkuje koncepcję funkcjonowania, rozumienia i kształcenia nauczyciela a także oczekiwań wobec niego i wyzwań, którym musi stawić czoła. Książka odpowiada na pytanie: jaki jest obraz nauczyciela wczesnej edukacji Chodzi o wizerunek nauczyciela zarówno ten, kształtowany i tworzony przez nich, jak i widziany przez pryzmat aktów prawnych w historii i we współczesności. Dobór kat...
18,62  29,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,38 
Liczne przykłady, choćby z historii powojennego szkolnictwa w Polsce, wskazują, że promotorzy zmian koncentrują się przede wszystkim na zapisach legislacyjnych i wydawaniu rozporządzeń. Kolejni ministrowie popełniali ten sam błąd. Dominowała i dominuje chęć decydowania za nauczycieli bez ich udziału. Ich swoboda jest zmarginalizowana. Czy jednak to upoważnia do rezygnowania z działań zmierzających do wdrażania koncepcji stawiających na nauczyciela refleksyjnego, myślącego krytycznie, stawiająceg...
46,70  63,45 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 16,75 
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.