Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaMedioznawstwo
Komunikowanie o nauce
-28%

Komunikowanie o nauce

Janusz Heitzman

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor: Janusz Heitzman
Liczba stron: 250
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 16x23 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788323340997
Komunikowanie o nauce
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,90
28,73
Oszczędzasz: 11,17

Opis

Jak mówić o nauce i pisać o badaniach naukowych, żeby nie upraszczać, a jednocześnie nie nudzić odbiorców? Jak w czasach Internetu popularyzować wiedzę i prezentować treści naukowe, które rzadko bywają atrakcyjne wizualnie?
Jak znaleźć ciekawą formę i oprawę dla skomplikowanych teorii? Jakie środki retoryczne pomagają w relacjonowaniu postępów naukowych i pozwalają zrozumieć znaczenie wyników badań czy hermetycznych wywodów? Co eksperci robią w mediach i co media robią z ekspertami?
Na te i inne pytania odpowiadają autorzy tomu, który jest pierwszą na polskim rynku pozycją rozpatrującą zagadnienia z dziedziny science communication z perspektywy tradycyjnych i nowych mediów. Interdyscyplinarny zbiór może zainteresować medioznawców, dziennikarzy, socjologów, językoznawców, specjalistów PR, antropologów, politologów, historyków oraz przedstawicieli różnych dyscyplin, którzy chcą opowiadać o swoich badaniach, promować i popularyzować ich wyniki.
Komunikacja od zawsze była fundamentem nauki. Autorzy zebranych w tomie artykułów dowodzą, że stwierdzenie to pozostaje aktualne także współcześnie, a w epoce rozwoju mediów masowych i Web 2.0 zyskuje szczególne znaczenie. Małżeństwo nauki i mediów choć zazwyczaj zawierane z rozsądku może przynieść obu stronom wymierne korzyści.
Dr Edyta Żyrek-Horodyska, asystent Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz politologii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Interesuje się związkami dziewiętnastowiecznej prasy i literatury, historią mediów oraz współczesnym reportażem.
Dr Magdalena Hodalska, adiunkt Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, językoznawca, medioznawca, kulturoznawca. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na antropologii i języku mediów, kulturze strachu w mediach, a także na oddziaływaniu kontrowersyjnych przekazów medialnych.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.