Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieMarketing
Komunikacja i negocjowanie w organizacji
-24%

Komunikacja i negocjowanie w organizacji

Wydawnictwo:Difin
Liczba stron: 176
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2010
Format: 16x23 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788376411903
Komunikacja i negocjowanie w organizacji
Cena sugerowana przez wydawcę:
38,00
28,77
Oszczędzasz: 9,23

Opis

Z recenzji dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ:
We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego kierowania. Ważnym sposobem takiego kierowania jest umiejętne komunikowanie się z ludźmi i prowadzenie negocjacji.
Komunikacja odgrywa kluczową rolę we wszystkich aspektach zarządzania, szczególnie w okresie przyspieszonych przemian. Ludzie komunikują się formalnie i nieformalnie (oficjalnie i nieoficjalnie), prezentując i uzgadniając swoje poglądy i racje. Menedżerowie, tworząc odpowiednie systemy komunikowania się w organizacji, powinni sprzyjać gotowości ludzi do prowadzenia dialogu, aby komunikacja formalna i nieformalna uzupełniały się, prowadząc do wzajemnego zrozumienia i chęci współpracy.
Na analogicznych zasadach opierają się negocjacje między kierownictwem a zespołem oraz wewnątrz zespołu. Skuteczność decyzji i uzgadniania stanowisk (kompromis, konsensus) zależą od stylów dyskusji czy są one otwarte, rzeczowe i konstruktywne. O przebiegu negocjacji nie decydują umiejętności indywidualne uczestników, siła ich logiki i argumentacji, ale odpowiednia infrastruktura, psychologia i sztuka prowadzenia. W organizacji, gdzie konieczne jest poszukiwanie wzajemnych korzyści, otwartość, szczerość i partnerskie nastawienie nie oznaczają słabości i uległości, lecz mądrość, myślenie w kategoriach jutra, identyfikację z organizacją i jej zadaniami.
Takie ujęcie komunikowania się i negocjowania w organizacji zostało przedstawione w niniejszej książce. Powinna ona pomóc menedżerom i przyszłym kierownikom w pozyskiwaniu umiejętności w tym zakresie oraz doskonaleniu stylu współpracy z ludźmi.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.