Opis
Książka porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję "imperializmu kulturowego" do opisania zjawisk z pola kultury oraz mediów, rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych. Sfera kultury od zawsze ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany w sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) umożliwiło komunikowanie w skali masowej, co zaowocowało daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze. Pojawienie się najmłodszego medium masowego (Internetu) zrewolucjonizowało owe zmiany, nadając im jednocześnie większe tempo. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej oraz kierunków tejże zmiany. W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych oraz historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Książka prezentuje kulturowy rodowód Internetu i opisuje zagadnienia z zakresu rynku nowoczesnych mediów masowych, zwłaszcza nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Inne tego autora
28,88 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 9,12 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich c...
20,61 zł
28,00 zł
Oszczędzasz: 7,39 zł
Cena sugerowana przez wydawcę