Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaPedagogika
Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność...
-91%

Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność...

Wydawnictwo:Impuls
Liczba stron: 302
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2012
Format: 16,1x23,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788375870244
Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność...
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,80
3,54
Oszczędzasz: 36,26

Opis

W prezentowanej książce autorzy poszczególnych rozdziałów prezentują badania teoretyczne i praktyczne nad problematyką transgresji ? inter- i transdycyplinarność pedagogiki. Jej problematyka obejmuje zagadnienia związane z płynną tożsamością pedagogiki, w której to procesach formowania należy uwzględniać udział oznaczania i przekraczania własnych granic oraz integrowania w sobie wiedzy z innych dziedzin, nie tylko w obszarze badań i praktyki edukacyjnej, ale także refleksji teoretycznej? W części pierwszej, zatytułowanej ?Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki ? wymiar teoretyczny?, znalazły się prace autorów, którzy wykorzystując różne perspektywy badawcze i założenia, podjęli namysł teoretyczny nad kategoriami oraz przejawami inter- i transdyscyplinarności w pedagogice. Część drugą, pt. ?Interdyscyplinarny transfer wiedzy ? doświadczenia pedagogicznego pogranicza?, tworzą teksty lokujące się na pograniczach dyscyplin i obszarów badawczych, ukazujące próby integracji pozyskiwanej z nich wiedzy na gruncie pedagogiki. Doświadczenia związane z podejmowaniem przez badaczy problemów i zagadnień znajdujących się na granicach dyscyplin oraz dotyczące transferu wiedzy z innych dyscyplin naukowych i dziedzin badawczych na obszar pedagogiki dostarczają także wiedzy teoretycznej z zakresu praktyki interdyscyplinarnej. W części trzeciej, pt. ?Interdyscyplinarność pedagogiki ? doświadczenia transdyscyplinarne?, znalazły się prace autorów koncentrujących swoją uwagę na styku pedagogiki i różnych dziedzin oraz form praktyki społecznej. Społecznie wytwarzana wiedza, nierespektująca dyscyplinarnych podziałów, wykraczająca poza kompetencje dyscyplinarne, stanowi dla badaczy nie lada wyzwanie, ponieważ jej integracja z wiedzą wytwarzaną na gruncie pedagogiki wymaga właściwego przygotowania oraz kompetentnie prowadzonych badań. Czytelnikom życzymy zadowolenia i badawczych pożytków wyniesionych z lektury.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.