Opis
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Inne tego autora
„Pozycja ta powstała z myślą o Was – nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Programy te mogą być również wykorzystywane przez nauczycieli, którzy uczą dzieci z obniżoną normą intelektualną oraz trudnościami w nauce”.
Pro...
5,32 zł
7,97 zł
Oszczędzasz: 2,65 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolnowychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełno-sprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytorycznometodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uc...
11,40 zł
15,50 zł
Oszczędzasz: 4,10 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, cz. 3: Sfera poznawcza Prezentowane karty pracy składają się z działów:
1. Ja i przyroda. Pory roku i zjawiska im towarzyszące.
2. Ja i przyroda. Świat roślin, ich znaczenie, uprawy i prace ogrodnicze.
3. Ja i przyroda. Świat zwierząt, hodowla, opieka.
Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeu...
34,62 zł
Prezentowane karty pracy składają się z działów:
1. Budowanie własnej tożsamości.
2. Jedzenie.
3. Ubieranie się.
4. Higiena osobista.
5. Potrzeby fizjologiczne.
6. Sygnalizowanie samopoczucia.
Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,...
34,62 zł
W książce przedstawiono m.in. zakres i układ treści gramatycznych z elementami wiedzy o języku dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej (klasy 13), które ukierunkowują pracę nauczyciela na uzyskanie określonych wyników. Prezentowane zestawy zadań zawierają materiał gramatyczny dostosowany do wymaganych treści kształcenia. ...
15,97 zł
21,00 zł
Oszczędzasz: 5,03 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato). Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualn...
10,57 zł
14,36 zł
Oszczędzasz: 3,79 zł
Cena sugerowana przez wydawcę