Szukaj Szukaj
KSIĄŻKISztuka
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
-24%

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Wydawnictwo:Universitas
Liczba stron: 232
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Seria wydawnicza: HORYZONTY KINA
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2013
Format: 15.0x23.5cm
ISBN: 9788324222278
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788324222278
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,00
29,66
Oszczędzasz: 9,34

Opis

Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status „ja” autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów „ja” autorskiego, czyli „ja” empirycznego, porte-parole oraz „ja” sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów – odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.