Opis
Ze wstępu:
Inspiracją do napisania tej książki był, między innymi, komentarz do podstawy programowej. Autorzy napisali w nim, że uczeń liceum powinien poznać dowody niektórych twierdzeń matematycznych, a nie tylko znać ich treści i umieć je stosować. W ostatnim czasie wielu nauczycieli prosiło mnie o sugestie, w jaki sposób można takie dowody uczniom zaprezentować. Ta książka jest próbą sprostania ich oczekiwaniom. Nie ograniczam się jednak do dowodów wspomnianych twierdzeń. Chcę przy okazji pokazać nauczycielom, w jaki sposób mogą rozwinąć tematy wymienione w podstawie programowej, zwłaszcza na poziomie rozszerzonym. Przedstawiam zastosowania i uogólnienia dowodzonych twierdzeń. Na poziomie rozszerzonym naturalne jest dawanie uczniom do rozwiązania zadań trudniejszych niż tradycyjne, typowe zadania szkolne (na przykład maturalne). Jest to praktykowane zwłaszcza na kółkach matematycznych. Często sięgamy po zadania olimpijskie. W tej książce pokazuję takie wybrane zadania, wiążące się z omawianymi twierdzeniami lub ich uogólnieniami.
Inspiracją do napisania tej książki był, między innymi, komentarz do podstawy programowej. Autorzy napisali w nim, że uczeń liceum powinien poznać dowody niektórych twierdzeń matematycznych, a nie tylko znać ich treści i umieć je stosować. W ostatnim czasie wielu nauczycieli prosiło mnie o sugestie, w jaki sposób można takie dowody uczniom zaprezentować. Ta książka jest próbą sprostania ich oczekiwaniom. Nie ograniczam się jednak do dowodów wspomnianych twierdzeń. Chcę przy okazji pokazać nauczycielom, w jaki sposób mogą rozwinąć tematy wymienione w podstawie programowej, zwłaszcza na poziomie rozszerzonym. Przedstawiam zastosowania i uogólnienia dowodzonych twierdzeń. Na poziomie rozszerzonym naturalne jest dawanie uczniom do rozwiązania zadań trudniejszych niż tradycyjne, typowe zadania szkolne (na przykład maturalne). Jest to praktykowane zwłaszcza na kółkach matematycznych. Często sięgamy po zadania olimpijskie. W tej książce pokazuję takie wybrane zadania, wiążące się z omawianymi twierdzeniami lub ich uogólnieniami.
Inne tego autora
Ze wstępu Autora:
Oddaję w ręce Czytelnika trzecią książkę z cyklu "Rozszerzony program matematyki w liceum". Po Arytmetyce i algebrze oraz Geometrii i trygonometrii przyszła kolej na geometrię analityczną. Ten dział geometrii pojawił sie w polskiej szkole w końcu lat 60-tych XX wieku. Zadania z geometrii analitycznej są obecnie na egzaminie maturalnym (na obu poziomach podstawowym i rozszerzonym). Z mojego doświadczenia dydaktycznego wiem, że takie zadania często sprawiają uczniom kłopot. W tej...
35,38 zł
49,00 zł
Oszczędzasz: 13,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Kolejną książka z cyklu Rozszerzony program matematyki w liceum - Geometria i Trygonometria.
Ze wstępu autora:
Początkowe rozdziały tej książki skupiają się w znacznej części na takiej geometrii, jaka może być zaprezentowana uczniom już na poziomie podstawowym. Jednak moim głównym zamysłem było napisanie książki dla nauczycieli klas poziomu rozszerzonego.
Stąd przedstawiona tu wiedza z geometrii wykracza poza tę, którą powinien zdobyć uczeń na poziomie podstawowym. Nie najważniejsze dla mnie prz...
35,38 zł
49,00 zł
Oszczędzasz: 13,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę