Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaMarketing
Art Branding
-28%

Art Branding

Wydawnictwo:Słowa i Myśli
Liczba stron: 232
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 17,5x25 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788363566753
Art Branding
Cena sugerowana przez wydawcę:
49,00
35,28
Oszczędzasz: 13,72

Opis

Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.
Niekończąca się droga od idei do ideału będąca procesem tak charakterystycznym dla sztuki może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcąc odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi się ciągle zmieniać.
Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym w unikalny sposób projektować jej doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować ją.
Art branding to przegląd portfolio koncepcji, gdzie artysta staje się marką, a limitowana edycja jest figurą retoryczną w komunikacji. Jest również eskapadą po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeń i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieście i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerują swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej lub przynajmniej charakterystycznej.
Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.
Parafrazując reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów to awangarda, za nimi peleton ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.
Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.
Sztuka to wartości, doświadczenie i emocje pozwala więc wizualizować często abstrakcyjne wartości marek.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.