Opis
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania.
Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych seniorów.
Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości na drogach rozwoju pedagogiki.
Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych seniorów.
Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości na drogach rozwoju pedagogiki.
Inne tego autora
Podręcznik do nauki religii dla klasy VIII szkoły podstawowej, red. ks. Tadeusz Panuś, Renata Chrzanowska, Monika Lewicka. Podręcznik nr KR-33-02/13-KR-6/14 do nauczania religii rzymskokatolickiej w klasie ósmej szkoły podstawowej na terenie archidiecezji krakowskiej, zgodny z programem nauczania nr AZ- 3-02/13. ...
25,20 zł
29,90 zł
Oszczędzasz: 4,70 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Pedagogika społeczna jako jedna z subdyscyplin pedagogicznych uprawianych w Polsce liczy już przeszło sto lat, w czasie których znacząco się zmieniała. W jej historii możemy wskazać na okres kształtowania się i wyodrębniania z innych nauk społecznych oraz istnienia warunkowanego określonymi przemianami społeczno-politycznymi, co generowało specyficzne drogi i etapy jej rozwoju. To czas jej twórców i przedstawicieli - osób podejmujących badania naukowe, ale także realizujących specyficzną praktyk...
25,86 zł
34,00 zł
Oszczędzasz: 8,14 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Pedagogika społeczna jako jedna z subdyscyplin pedagogicznych uprawianych w Polsce liczy już przeszło sto lat, w czasie których znacząco się zmieniała. W jej historii możemy wskazać na okres kształtowania się i wyodrębniania z innych nauk społecznych oraz istnienia warunkowanego określonymi przemianami społeczno-politycznymi, co generowało specyficzne drogi i etapy jej rozwoju. To czas jej twórców i przedstawicieli osób podejmujących badania naukowe, ale także realizujących specyficzną praktykę ...
21,84 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 8,16 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Spotykamy się z żywym Słowem Podręcznik do nauki religii dla klasy VII szkoły podstawowej red. ks. Tadeusz Panuś, Renata Chrzanowska, Monika Lewicka Zatwierdzenie przez komisję wychowania katolickiego: Podręcznik nr KR-31-01/10-KR-1/12 do nauczania religii rzymskokatolickiej w klasie siódmej szkoły podstawowej na terenie archidiecezji krakowskiej, zgodny z programem nauczania nr AZ-3-02/13. Numer Imprimatur - dopuszczenia do druku nr 756/2017 z dnia 24 marca 2017 r. ...
18,45 zł
21,90 zł
Oszczędzasz: 3,45 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi, potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób wymagających wsparcia i różnorodnej pom...
22,29 zł
39,80 zł
Oszczędzasz: 17,51 zł
Cena sugerowana przez wydawcę