Opis
Książka stanowi aktualne kompendium wiedzy o agencjach ratingowych.
Wśród zaprezentowanych zagadnień:
geneza ich powstania oraz ewolucja modeli biznesowych;
spektrum oferowanych usług i produktów;
struktura rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
polityka agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Intencją Autorów, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest kompleksowa prognoza uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą Wielkiej Trójki".
Wśród zaprezentowanych zagadnień:
geneza ich powstania oraz ewolucja modeli biznesowych;
spektrum oferowanych usług i produktów;
struktura rynku usług ratingowych i uwarunkowania jego zmiany;
regulacje nadzorcze oraz inicjatywy na rzecz deoligopolizacji rynku w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych;
metodologie wyznaczania ratingów suwerennych, banków oraz korporacji niefinansowych;
polityka agencji ratingowych w dobie pandemii COVID-19.
Intencją Autorów, oprócz przybliżenia wskazanych powyżej zagadnień, jest kompleksowa prognoza uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku agencji ratingowych po kryzysie pandemicznym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestię obiektywnej i wyważonej oceny potencjalnych konsekwencji trwania modelu oligopolistycznego z dominującą rolą Wielkiej Trójki".
Inne tego autora
Z recenzji prof. zw. dr hab. Wiesława Dębskiego: Praca autorstwa Zbigniewa Korzeba jest wysoce wartościowym dziełem naukowym oraz dotyczy przedmiotu, który w Polsce jest bardzo interesujący z punktu widzenia naukowego, a jest jeszcze mało rozeznany. Wprawdzie na rynku polskim są książki z zakresu fuzji i przejęć pisane przez polskich autorów lub tłumaczone z języka angielskiego, jednakże mają one charakter podręcznikowy i nie zawierają dyskusji naukowej kwestii kreacji wartości dla akcjonariuszy...
46,72 zł
55,00 zł
Oszczędzasz: 8,28 zł
Cena sugerowana przez wydawcę