Szukaj Szukaj
KSIĄŻKISztuka
Afekt Strzemińskiego. Teoria widzenia
-9%

Afekt Strzemińskiego. Teoria widzenia

Wydawnictwo:Muzeum Sztuki w Łodzi
Liczba stron: 400
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2018
Format: 205x147x25 mm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788363820817
Afekt Strzemińskiego. Teoria widzenia
Cena sugerowana przez wydawcę:
44,00
40,16
Oszczędzasz: 3,84

Opis

Wnikliwe studium Teorii widzenia Władysława Strzemińskiego, jego rysunków wojennych i powojennego cyklu kolaży Moim przyjaciołom Żydom.
Dynamiczna i śmiała książka Luizy Nader napisana w ramach autorskiego projektu afektywnej historii sztuki, swoimi wnikliwymi analizami prac Władysława Strzemińskiego angażuje nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Badania archiwalne i znajomość literatury przedmiotu czynią z tej publikacji kompetentne studium Teorii Widzenia, rysunków wojennych, a przede wszystkim cyklu Moim przyjaciołom Żydom. Do ich interpretacji autorka wykorzystuje instrumentarium badawcze, którego dostarczają nowe tendencje w refleksji humanistycznej a zwłaszcza badania pamięci, teoria afektu i neuroestetyka. Zdeczydowane twierdzenia, krytyczne podejście do istniejących ustaleń, dosadna argumentacja i świeże interpretacje powodują, ze książka Nader staje się prawdziwą przygodą intelektualną, która zarówno uczy, jak i sprawia przyjemność oraz porusza. Afekt Strzemińskiego to obowiązkowa lektura dla każdego, kto jest zainteresowany nie tylko nowym odczytaniem oeuvre wybitnego artysty, lecz także tużpowojenna historia sztuki oraz chakterem panujących wówczas relacji polsko--żydowskich. To głęboko humanistyczna książka przeniknięta wiarą w człowieka i w siłę sztuki.
prof. dr hab. Ewa Domańska
Luiza Nader - dr, historyczka sztuki, adiunkt w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Autorka książki na temat sztuki konceptualnej w Polsce (Konceptualizm w PRL, Warszawa 2009) oraz szeregu tekstów poświęconych sztuce po 1939 r. Jej badania koncentrują się na sztuce nowoczesnej, awangardowej i neoawangardowej (szczególnie w Europie Centralnej), na związkach pola kulturowego z wydarzeniami granicznymi na relacjach sztuki i Holokaustu. Inspiruje się teoriami związanymi z problematyką afektu, emocji, pamięci, traumy, koncepcjami łączonymi z materialnym zwrotem oraz humanistyką i etyką afirmatywną.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.